חיפוש

ליעוץ ללא עלות וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים

קבלן שלד

קבלן שלד המדריך השלם

29/03/2024

תוכן עניינים

קבלן שלד- נסו לדמיין כיצד גופכם היה פועל במידה ושלד גופכם היה לקוי. אין ספק שמדובר במצב לא נעים כלל. כעת, הביטו על הבניין בו אתם עומדים להתגורר בתקופה הקרובה. באותו אופן, על מנת שהוא יעמוד על תילו, נדרש שבניית השלד שלו תעשה על הצד הטוב ביותר.

הגורם המקצועי שמבצע את העבודה הזו הוא, כמובן, קבלן שלד. אולם, בדומה לבעלי מקצוע אחרים, הרי שקבלני השלד השונים נבדלים ביניהם ברמה המקצועית, באופי העבודה, וכמובן- במחיר. כיצד, אם כן, תבחרו קבלן שלד שיבטיח עבודה מהירה, איכותית וזולה?

 

קבלן שלד המקום הראשון להתחלת החיפושים: האינטרנט

ברוב המקרים, חיפושו של קבלן שלד מתחיל ברשת האינטרנט. חיפוש אינטרנטי פשוט יגלה רשימה של עשרות בעלי מקצוע, עם פירוט על עבודתו של כל אחד, דרכים ליצירת קשר וכן הלאה.
בסוף התהליך, סביר שתהיה לכם כבר רשימה מסודרת של קבלני שלד אפשריים. השלב הבא הוא מיקוד הרשימה.

 

כך תצמצמו את רשימת קבלני שלד המועמדים האפשרית

כאמור, תהליך חיפוש קבלן שלד צריך להתחיל מרשימה גדולה יחסית של בעלי מקצוע, אותה משיגים באמצעות האינטרנט או מדריך של בעלי מקצוע בתחום, אשר מצטמצמת בהתאם לצרכים האינדיבידואליים של הלקוח.
לפי לוח הזמנים של העבודה, חומרי הגלם, המיקום הגאוגרפי שלה, סוג הקרקע, עובי הקירות, גודל החפירות ושלל גורמים אחרים תוכלו להבין אילו בעלי מקצוע יכולים לבצע עבורכם את עבודת הקבלנות האמורה, ואת אילו קבלנים אחרים ניתן למחוק מהרשימה.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם ראו גם:

יש להתרשם מעבודות קודמות של קבלן השלד

כל בית אינו דומה למשנהו. אולם, ניתן ללמוד רבות על הקבלן דרך העבודות שהוא מבצע. בהקשר הזה, חשוב לבחון את עבודותיו הקודמות של הקבלן, עם דגש על כל שלבי הביצוע האפשריים (משנה חשיבות מקבלים בניינים אשר הוקמו לפני למעלה מחמש שנים).

ניתן גם לשוחח עם לקוחות קודמים של קבלן השלד. כך, ניתן לראות אם יש להם אי אילו טענות לגבי תהליכי הקמת שלד הבניין בו הם מתגוררים, בכל הנוגע למהירות ביצוע העבודה, העמידה בכללי התחייבות, איכות הבנייה וכן הלאה.

קבלן שלד: השוואה בין בעלי המקצוע השונים

בחירה של קבלן שלד טומנת בחובה הוצאה כספית לא מעטה. לכן, חלק אינטגרלי בתהליך חיפוש קבלן שלד צריך להיות גם השוואת מחירים בין הקבלנים השונים, בנוגע למקרה האמור.
חשוב להבין כי האינטרס שלכם הוא לבחור בהצעות המשתלמות ביותר. מצד שני, לא פעם הצעות מחיר אשר נמוכות באופן משמעותי ביחס לשאר ההצעות מעידות על עבודה שאינה מקצועית.

לעיתים קשה להבחין בכך, אבל מתחת לכל בניין, מפואר ככל שיהיה, עומד שלב יציב וחשוב לא פחות. הקמה של בניין, בית מגורים או מוסד ציבורי אפשרית רק אם קיים שלד איתן עליו יוקמו הקירות, החלונות ושאר היסודות.
כאשר השלד נבנה בצורה הנכונה, יימנעו בעיות אפשריות עתידיות בבניין, והמשך הבנייה תיערך בצורה הפשוטה ביותר. קבלן שלד מהשורה הראשונה הוא שיסייע להשיג את המטרה הזו.

מה עושה קבלן שלד?

קבלן השלד הוא שאחראי על בנייה בפועל של  שלד הבניין, כלומר השלב הראשוני של בניית בית. בהתחשב במאפיינים רבים, דוגמת סוג הקרקע עליו יוקם הבניין, כמות מפלסי הבטון, גודל החפירות ועוד, יציע הקבלן הצעת מחיר עבור הבנייה.

לכל קבלן שלד יש צוות אשר מבצע את העבודה בפועל, ומלווה אותו לרוב בכל הפרוייקטים. העשייה נעשית לפי תוכניותיהם של האדריכל והמהנדס של הפרוייקט, ולאחר מספר ביקורים הכרחיים בשטח הבנייה.

אלו הדברים שכוללת עבודת קבלן השלד

כאמור, שלד בניין הוא הבסיס לכל מה שיוקם במסגרת הבניין. שלד הבניין הוא למעשה צורתו של הבניין כפי שהוא ייראה. זו כוללת את הקירות, התקרות, החדרים, המדרגות שבפנים הבית ועוד.

בדרך כלל, העבודה שמבצע כל קבלן שלד מחולקת למספר תחומים עיקריים, אשר לעיתים עשויים להתבצע בו זמנית. אלה כוללים עבודות עפר, עבודות בטון, הרכבת מערכות שונות בשלדו של הבניין, עבודות בנייה ראשוניות ועוד.

קבלן שלד – הסיכונים שבבנייה לא נכונה

קבלן שלד אשר אינו מבצע את עבודתו כראוי עלול לגרום ללא מעט בעיות עתידיות בבית או בבניין. בהקשר הזה, ניתן למנות גודל לא מתאים של חדרי הבניין, קירות לא מאונכים, רטיבות בקירות או בחדרים, סדקים בפתחים או במפגשי העמודים, וכן הלאה.

למרבה הצער, לא פעם הבעיות הללו מתגלות רק כשהבית עומד על תילו, ולעיתים גם לאחר מספר שנים. התוצאה המיידית של זה היא בעיית בטיחות מיידית לכל יושבי הבניין, בזבוז כספים רבים על תיקון הבעיות והורדה ממשית של ערך הנכס.

כמה עולה עבודת קבלן שלד?

מחירה של הבנייה נקבע בהתאם למספר גורמים. העיקריים שבהם הם השטח בו יוקם הבניין וסוג הקרקע הנמצאת בו, בתנאי השטח, במאפיינים טכניים של הבית (מספר הקומות, עובי הקירות) ועוד.

כמובן שגם בעלי המקצוע השונים נחלקים ליקרים יותר וליקרים פחות. לכן, אגב, מומלץ בכל אופן לבצע השוואת מחירים טרם בחירת קבלן השלד, ולבחור באופצייה אשר משתלמת ביותר.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%9F_%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F