ויצמן אדריכלות והנדסה

משרדינו מתמחה במתן פתרונות תכנון, יעוץ, ורישוי מוניציפלי וסטטוטורי למבנים פרטים וציבוריים עם הרבה ניסיון ומוניטין בתחום ולקוחות רבים עמם אנו פועלים.

אנו מציעים מעטפת מלא של שרותים, כאשר אנו מטפלים ומלווים את לקוחותינו עד לקבלת "החתימה הסופית" בתיקים כגון: היתר בניה, רישוי עסקים, שינוי תב"ע, טופס 4, הסדרת נחלות, פיצול נחלות ועוד – הכל באופן מהיר, יעיל ומקצועי ביותר.

ליצירת קשר לחצו כאן

פנו אלינו לקביעת פגישה ויחד נגבש עבורכם תכנית מותאמת אישית ככל הניתן ובעלות סבירה בהחלט.

שירות

בין לקוחותינו

מקצועיות

בין לקוחותינו

אדריכלות

טופס 4

היתר בניה

רישוי עסקים

הנדסה

הדמיות 3D

תכנון תב"ע

הסדרת נחלות

יועצי בניה

מדידות

ניסיון

2
לקוחות מרוצים
שנות ניסון
מ"ר מתוכנן

אודותינו

מידע חשוב! וכמה טיפים שיחסכו לכם זמן, כסף, ושקט נפשי: תפקידנו הוא להבין את הצרכים ולחשוב איתכם קדימה לעתיד. כך שבסיום העבודה איתכם תקבלו תכנון שהוא בדיוק-בדיוק מה שאתם רוצים, עם הרבה חשיבה פרטנית וירידה לצרכים הכי קטנים שלכם. מכיוון שהקשר עם האדריכל הוא לטווח ארוך מאוד, אשר נמשך בממוצע בין שנה וחצי ל-5 שנים. לכן חלק מרכזי בבחירת משרד אדריכלים הוא ההתרשמות. המלצה חמה שלנו: בחרו את האדריכל שלכם לפי איכות העבודה, רמת השירות והזמינות ולא לפי המחיר. עמידה בזמני תגובה לוועדות ורשויות הוא דבר קריטי מאוד להשגת האישורים בצורה מהירה ויעילה. תכנון לקוי או חוסר הכרות מעמיקה עם גורמים ברשויות המקומיות עלול לגרור "היסחבות" מיותרת אשר תגרום לכם להפסד גדול יותר של עד פי 60 משכר הטרחה של המשרד המתכנן.
מעטפת מלאה של יועצים ומתכננים מן השורה הראשונה – יועצי קונסטרוקציה, אדריכלות, פיתוח, נגישות ובטיחות אש, יועץ אינסטלציה, מהנדס אזרחי, יועצי תאורה וחשמל ועוד… משרדינו מטפל בהליכי רישוי כגון – היתר בניה, שימוש חורג, הקלות בנייה, הסדרת נחלות, חריגות בניה, תוספת בניה, רישוי ממ"ד, סגירת מרפסת, רישוי מקוצר, שינוי תב"ע ,ליווי וטיפול בטופס 4, פיקוח עליון ועוד.

בחירת משרד אדריכלים

בבחירת משרד אדריכלים מבין המבחר והשפע הרב עליכם להציב לעצמכם כמה קריטריונים ודגשים ברורים שיסייעו לכם במציאת המשרד הנבחר, עליכם סקור ולבדוק כמה משרדי אדריכלים לפני שתחליטו החלטה סופית שממנה לעתים אין דרך חזרה. כדאי שתבררו את הרקע, הניסיון והוותק של כל משרד, תקבעו פגישה עם אלה מהם שנמצאו מנוסים, אמינים ומוצלחים בעיניכם, בקשו לראות עבודות ופרויקטים קודמים, קחו את זמנכם להתרשם, לשאול שאלות המטרידות אתכם או חשובות לכם בנוגע לתהליך העבודה, התעניינו מי מבין האדריכלים העובדים במשרד יהיו אלה שיעבדו איתכם ובקשו לצפות בעבודות שנטלו בהן חלק. וודאו שישנה כימיה ביניכם לבין הצוות, שהוא קשוב לכם, שיחסו אדיב, רציני וענייני, שישנה חשיבות למה שאתם אומרים, על הפרויקט המדובר להיעשות בשיתוף מלא עמכם ותוך עדכון שוטף בכל שלב בתהליך, על כן התקשורת והיחס חשובים ביותר לעבודה יחדיו ועליכם לחוש שאתם נמצאים בידיים טובות ומנוסות. אנחנו באתר מבינים את הצורך במציאת אנשי המקצוע הטובים ביותר ולכן אנו דואגים לכם ומספקים לכם את האינפורמציה הנחוצה והרלוונטית כדי שתוכלו להיות בטוחים בהחלטתכם, סקרנו, בררנו וריכזנו את כל משרדי האדריכלים המומלצים ונשמח להעביר את המידע לידיכם, אז פשוט הירשמו. אדריכלות נוף, אדריכלות מודרנית, אדריכלי פנים, תכנון אדריכלי, משרד אדריכלים, כל אנשי המקצוע וכל השירותים תחת קורת גג אחת. קבלת הצעת מחיר היא ללא תשלום, בלי התחייבות, ללא המתנה ומבלי לאבד זמן יקר. אנחנו עשינו את העבודה למענכם כל שנותר לכם לעשות זה לפנות אלינו ולהרוויח. מה שנותר לכם לעשות הוא למלא את טופס הפנייה המצורף בתחתית העמוד ותוך זמן קצר יחזרו אליכם 

אדריכלים בדרום

לבחירת אדריכלים בדרום ישנה חשיבות רבה. אף על פי שארצנו הקטנטונת מוקפת במדינות שהיו שמחות אם לא היינו קיימים והאיום עלינו נמצא מכל עבר, דווקא תושבי הדרום חיים במציאות בה הם מותקפים על ידי רקטות מרצועת עזה השכם וערב ובמגמת הבניה בבתיהם ישנה חשיבות עליונה לבתים שיהיו גם יפים ומעוצבים ויחד עם זאת כאלו אשר יספקו לנו ביטחון ובטיחות. על אלו האחראי הבלעדי יהיה האדריכל אשר יהיה אמון על תכנון ועיצוב המבנה על כל פרטיו ולו הקטנים ביותר. וכאשר אנו ניתן את האחריות לחלומות שלנו בידי אדריכל, עדיף שיהיה בעל ידע, וותק וניסיון רבים. אחרי הכול לא מדובר בעוד פרויקט, אלא באחד אשר עמלנו ביזע רב ובמשך שנים רבות על מנת שיתממש.

איך לבחור אדריכלים מומלצים בדרום

אם כן, כפי שכבר ציינו, בראש ובראשונה בבואנו לבחור אדריכל מתוך רשימה ארוכה של אדריכלים בדרום אנו בהחלט ניתן דגש רב על הוותק, הניסיון, הידע ותיק העבודות שלו. שכן, הבית עתיד להיות המבצר שלנו, הביטחון שלנו והמעוז שלנו ושל ילדינו. אז איך נבחר עם מי לעבוד? הנה כמה טיפים:
  • רשת ורשתות חברתיות: בימינו, עידן האינטרנט והרשתות החברתיות, נוכל בקלות יתרה לדלות את כל המידע לו נזדקק בכמה לחיצות כפתור. אם כן, גלשו ברשת וקראו ביקורות ו/או לחילופין בקשו המלצות, ראו תיקי עבודות והשוו מחירים בין בעלי המקצוע השונים.
  • עבודת רגליים: יחד עם זאת שערכתם את מחקר הרשת שלכם, ההמלצה תהיה גם ללכת ולראות את הבתים אותם ראיתם ברשת אבל הפעם בצורה פיזית. המשפט "דברים שרואים משם לא רואים מכאן" מקבל פה משנה תוקף כאשר מדובר בצעד כל כך גדול בחיים.
  • להפריד בין ותק לניסיון: עוד דבר חשוב אשר עלינו לקחת בחשבון הינו שהוותק של האדריכל לאו דווקא מעיד על ניסיונו. הכוונה לכך היא שישנם כאלו אשר במשך כל השנים בנו דירות לצורך העניין ובבנייה של בתים פרטיים יש לו מעט ניסיון אם בכלל...
 

איך למצוא משרד אדריכלים רציני ומכובד?

אם כן, פתחנו וכתבנו שבחירה של משרד אדריכלים אשר יגשים את חלום הבית שלנו ויהפכהו למציאות הינה אחת הבחירות החשובות ביותר, אם לא החשובה שביניהן בצעד הראשון אותו נעשה בבואנו לתכנן את בית חלומותינו. הנה כמה עצות מועילות שיוכלו ולו במעט לעזור לכם בבחירה החשובה:
  • פה לאוזן: נכון, על אף שהסעיף הבא שלנו ידבר על הרשת בכלל והרשתות החברתיות בפרט עדיין אנחנו מאמינים בפרסום מפה לאוזן. חבר טוב, קרוב משפחה או שכן תמיד ייתן לכם את דעתו על איש מקצוע כזה או אחר, לרבות אדריכלים כמובן לטוב ולמוטב. לאדם קרוב לא יהיה אינטרס מסוים ותמיד (בתקווה J).
  • רשת מזיקה ורשת מועילה: אל תתפתו ותסתנוורו מאתרי אינטרנט נוצצים. נכון, עיצוב טוב של אתר מעיד על חוש אומנותי טוב, אבל לאו דווקא של המעצב או האדריכל כמו של הגרפיקאי אשר עיצב אותו. מאידך, ברשתות החברתיות תוכלו לקרוא ביקורות, לבקש ולקבל עצות, להשוות מחירים ולראות תיקי עבודות של האדריכלים והמעצבים אשר את שירותיהם תרצו לשכור.
  • דברים שרואים מכאן לא רואים משם: אז הקרובים המליצו, תיקי העבודות שראיתם מרשימים, אלם כפי שתמונות של דוגמנים, דוגמניות ומנות אוכל שמצטלמות טוב אפשר בקלות לערוך אז גם בתים אפשר. עשו עבודת רגליים ולכו וראו את הבתים שבתמונות במציאות.

על בית לא מהמרים - בוחרים רק באדריכלים מובילים בדרום

מאמר זה נכתב על ידי המומחים של חברת ' ויצמן-אדריכלות והנדסה' - משרד אדריכלים ויועצים. לקוחותינו הרבים וכמו גם אדריכלים בדרום נעזרים בשירותינו בטיפול וליווי עד לקבלת החתימה הסופית בתיקים כגון: רישוי עסקים, שינוי תב"ע, היתרי בניה, טופס 4, הסדרה ופיצול נחלות ועוד... אם איכות העבודה, האמון, האמינות, השקיפות והשירות חשובים לכם, צרו עמנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ואנו נדאג ללוות אתכם בכל התהליכים הנדרשים עד להפיכת החלום שלכם למציאות שתקראו לה בית.

משרד אדריכלים מומלץ - ויצמן אדריכלות והנדסה

בחירת משרד אדריכלים נכונה היא אולי הצעד החשוב ביותר בדרככם להגשמת החלום שכבר שנים את חולמים עליו, עובדים למענו וחסכים שקל אחר שקל על מנת להגשימו. אנחנו כמובן מדברים על חלום בניית מעוזכם, המבצר שלכם, הבית שלכם ושל משפחתכם. האדריכל יהיה אמון על אותו החלום, מתחילת התהליך של תיאום הציפיות עם הלקוח, דרך תכנונה ועיצובה וכלה בביצועה. בישראל כמו בישראל, גם בתחום האדריכלות ישנה אינפלציה והשוק מוצף באדריכלים, מהנדסים ומעצבים, אז איך נמצא את האדם הנכון למשימה? הנה כמה טיפים מאת המומחים שלנו במשרד 'ויצמן-אדריכלות והנדסה'.

משרד אדריכלים מוביל בתחומו

את העצות לבחירת משרד אדריכלים הביאו לעיונכם המומחים שלנו במשרד 'ויצמן-אדריכלות והנדסה'. תוך מתן דגש על שירות, אמינות ומקצועיות בערכים עליונים, אנו מציעים מעטפת מלאה של שירותים, כאשר אנו מטפלים ומלווים בלקוחות שלנו עד לקבלת החתימה הסופית בתיקים כגון היתר בניה, רישוי עסקים, שינוי תב"ע, טופס 4, הסדרת נחלות, פיצול נחלות ועוד – הכל באופן מהיר, יעיל ומקצועי ביותר. פנו אלינו לקביעת פגישה ויחד נגבש עבורך תכנית מותאמת אישית ששיג עבורך את המבוקש בפרקי זמן הקצרים ביותר ככל הניתן ובעלות סבירה בהחלט.

משרד אדריכלים - מה תפקידם? וכיצד בוחרים נכונה?

אחד הפרויקטים היותר מסובכים שניתן להיכנס אליהם, הוא כמובן פרויקט בנייה. בין אם מדובר בבניית בית חדש או בבניית תוספת לבית קיים, הדבר כרוך בהרבה תכנונים ובירוקרטיות שחשוב להתייחס אליהם בכובד ראש.

זוהי הסיבה מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של אדריכל מקצועי ובעל ניסיון שילווה אתכם בכל השלבים שבדרך. בשורות הקרובות תבינו מעט יותר את תפקידו של האדריכל ותקבלו דגשים חשובים שיעזרו לכם לזהות משרד אדריכלים מוביל.

במה מתבטאת עבודתם של האדריכלים?

אדריכלים אמונים על התכנון, יצירת הלו"ז הביצועי והטיפול בכל הבירוקרטיה הנדרשת לפרויקט בנייה שעתיד לצאת לדרך. פרויקט זה אינו חייב להיות בנייה של בית מן היסוד שכן למעשה רבים הם הפרויקטים שמחייבים תכנון מדוקדק של אדריכל, לרבות בניית מרפסות, שינוי פנימי של חדרים בתוך המבנה, הקמת פרגולות וחניות סגורות ועוד.

האדריכל משרטט למעשה את התוכנית על פיה יעבדו אנשי המקצוע בשטח. את התוכנית הוא מוסר לקונסטרוקטור (מהנדס בניין מורשה) שתפקידו הוא לבדוק האם ניתן לבצע את התוכנית על פי כל דרישות החוק והבטיחות.

השיקולים שעומדים בפני האדריכל בתכנון המבנה הם רבים וקשורים לאוריינטציה הכיוונית של המבנה במרחב ("כיווני אוויר"), לאיזה כיוון תפנה חזית המבנה, שיקולי תאורה טבעית, הוצאות אנרגיה למיזוג הבית בהתאם לחשיפתו לכיוון הרוח ושעות שמש, שימוש בחומרי בנייה ירוקים, שימוש באלמנטים בבנייה קלה, תכנון פנים המבנה, בידוד ועוד.

כל אלו מתווספים לדרך בה יראה המבנה כלפי חוץ, צורת הקירות, החיפויים ועד לרמת הצבע ותכנון הגינה. כמובן שכל החלטותיו צריכות לשקף את רצונות הלקוח כך שמדובר בעבודה שמצריכה שיתוף פעולה ויחסי אנוש מעולים.

אדריכלים מומלצים – היכן מוצאים?

אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר בכל פרויקט בנייה עתידי הוא האדריכל. איש מקצוע זה אמור לתכנן את התוכנית אדריכלית של הפרויקט ולהציג אותה בפני הקונסטרוקטור לאישור. משמעות הדבר היא כי התוכנית האדריכלית היא לב ליבו של הפרויקט והיא זו שתקבע כיצד המבנה יראה, מה יהיה התפקוד שלו ועד כמה יהיה נוח לדיירים לשהות בו.

נשאלת השאלה כיצד מתקשרים עם אדריכלים מומלצים באמת, כאלה שמחזיקים בניסיון הדרוש,מעורים בכל העדכונים האחרונים בתחום, מוכווני לקוח, בעלי הקשרים הרצויים עם קבלנים ואנשי מקצוע אחרים, ובעלי קשרים ברשויות המקומיות לשם השגת כל האישורים הדרושים. להלן מידע שמועיל שיעזור לכם במהלך החיפושים.

פנו אל חברות הנדסה מובילות

בבואכם לחפש אדריכל לקראת פרויקט בנייה כלשהו, עומדות בפניכם 2 אפשרויות: או להתחיל לחפש משרד אדריכלים באופן עצמאי, או לפנות אל חברת הנדסה שמתמחה בפרויקטי בנייה ועובדת בין היתר גם עם אדריכלים מובילים.

האפשרות היותר מועדפת היא כמובן חברת הנדסה. חברה שכזאת תוכל לייעל עבורכם את כל תהליך הבנייה, שכן לא רק שהיא תקשר אתכם מראש אך ורק עם אדריכלים מומלצים מטעמה, אלא גם תוכל לרכז עבורכם את כל היבטי הפרויקט במקום אחד – אדריכלים, מעצבי פנים, קונסטרוקטורים, מהנדסים, מנהלי עבודה וכו'.

כאשר מתקשרים עם חברת הנדסה מובילה, מבטיחים עבודה עם בעלי מקצוע מורשים בלבד, והתחייבות מסודרת לעמידה בלוחות הזמנים. חלק מהחברות הללו אף מציעות שירותי פיקוח מלאים, כך שתזכו בשקט נפשי באשר לתוצאות הסופיות של הפרויקט.

הדגשים בבחירת משרד אדריכלות מוביל

חשוב מאוד לבחור משרד אדריכלים ששם את הלקוח, רצונותיו, שאיפותיו וחלומותיו במרכז. למרבה הצער רבים הם האדריכלים שמשתמשים בלקוחותיהם ככלי לפיאור אתר האינטרנט שלהם, מושכים לכיוון המתאים להם מבחינה רעיונית-עיצובית ופחות מתייחסים לרצונות הלקוחות עצמם. מה שגורם בסופו של דבר לחוסר שביעות רצון משווע.

אם אתם לא מעוניינים להגיע למצב שכזה, התעקשו להיפגש עם האדריכל המבצע פנים אל פנים ולא עם נציגיו, כך תוכלו לבדוק את הכימיה ביניכם, את יחסי האנוש שלו, ואת הרצון שלו להגשים את ציפיותיכם ככל שניתן. ואולי, עדיף כבר מראש להתקשר עם משרד שבו פועלים אדריכלים בסגנונות שונים כך שתוכלו לבחור בדיוק את האדריכל שמתאים לכם.

ישנם משרדי אדריכלים שמספקים בתור התחלה הדמיה פשוטה תלת ממדית לא מחייבת על מנת להתרשם מהמבנה העתידי טרם ביצוע פעולה כלשהי.

אפשרות נוספת היא לפנות אל חברות הנדסה שמספקות תחת קורת גג אחת את כל מה שדרוש עבור כל פרויקט בנייה שהוא – אדריכלים ומעצבי פנים, קונסטרוקטורים רשומים, מפקחים על הבנייה, יועצים וקבלני בנייה. זוהי דרך מצויינת לאגד את כל הפרויקט במקום אחד וליהנות מפיקוח הדוק ואוזן קשבת לאורך כל הדרך. שיהיה בהצלחה.

אדריכלים מומלצים מחפשים באתרי מדרג מובילים

דרך נוספת לחפש אחר אדריכל מומלץ היא באמצעות שימוש מושכל ברשת האינטרנט. כמובן שלא די באיתור אדריכל רק לפי התוצאות הראשונות שמופיעות לאחר החיפוש בגוגל, שכן חלק מהתוצאות פשוט ממומנות, ולא תמיד מעידות על מקצועיות ואמינות בתחום. האפשרות היותר מומלצת היא להשתמש באתרי מדרג.

האתרים המובילים בתחום אינם מקבלים מימון ע"י משרדי אדריכלים על מנת להיכנס לדירוג, והם מכניסים את פרטי האדריכלים המובילים רק לאחר בדיקה של איכות השירות שקיבלו הלקוחות.

בדיקת השירות מתבצעת באמצעות קבלת פרטי לקוחות קודמים שלמשרד האדריכלים שמעוניין להופיע באתר, ופנייה אליהם עם סקר קצר שכולל שאלות רלוונטיות כגון עמידה בלוחות הזמנים, הוגנות ושקיפות בעבודה, שביעות רצון כללית מהתוצאה הסופית, מחיר ועוד. זו הדרך הטובה ביותר לוודא כי הינכם מתקשרים עם משרד אדריכלים שעבר בהצלחה את ביקורת הציבור.

החשיבות של פגישה פנים אל פנים

מצאתם אדריכל איכותי באמצעות אחת האופציות שהצגנו לעיל? מצוין! אך, עדיין חשוב כי לא תוותרו על צעד חשוב נוסף – פגישה אישית אחד על אחד מול האדריכל שאמור לתכנן עבורכם את פרויקט הבנייה. מדוע הדבר חשוב?

מפני שעליכם לוודא כי האדריכל המיועד אכן מתאפיין במגמות עיצוביות שמתאימות לרצונות שלכם, ושהוא ניחן ביחסי האנוש הרצויים לשם שיתוף פעולה פורה עימכם. במהלך השיחה, תוכלו להתרשם מאופיו של האדריכל המיועד, לבדוק את הכימיה שלכם עימו, ולקבל הסבר מעמיק לגבי תיק העבודות שלו וכיצד הוא משתלב עם מה שאתם רואים בעיני דימיונכם.

רק בחירה מושכלת שכזאת תספק לכם תוכנית אדריכלית שלא רק שתשקף את כל רצונותיכם בצורה מדוייקת, אלא אף תעבור את כל האישורים הנדרשים על ידי הקונסטרוקטור בדרך להתחלת הבנייה וסיומה בצורה מהירה.

שילוב היסטוריה בתכנון עירוני ע"י משרדי אדריכלים באשקלון

משרדי אדריכלים באשקלון, עיר החוף הדרומית ואחת מיעדי התיירות העירוניים הגדולים בישראל מתכתבים לא אחת עם קודמיהם לאורך ההיסטוריה ארוכת השנים של העיר. כמו למשל, בתכנונה המרשים, בבניה אדריכלית מוקפדת, המתכתבת עם עברה היסטורי של העיר ומשקפת חזון אדריכלי לעתידה, שאנו רואים במכללה האקדמית אשקלון.

ההשפעות התרבותיות לאורך ההיסטוריה על אדריכלים באשקלון

בראייה היסטורית, מיקומה האסטרטגי של העיר לחופו של הים התיכון ועל הדרך צפונה וממזרחה ממצרים הפכה אותה ליעד אטרקטיבי במיוחד לכיבושיהם של העמים  ששלטו באזור. כך, הערבים בתקופת שלטונם, הקימו בה במאה  ה- 16 את העיר מג'דל שהייתה הישוב העירוני השישי בגודלו בארץ ומוטיבים ארכיטקטוניים השאובים מעולם האסלאם אפיינו את הבנייה בעיר, בהם מינרטים ( צריחי מסגדים) וכיפות.

התכתבות השפעות ארכיטקטוניות היסטוריות על אדריכלים באשקלון בימינו

דוגמא להתכתבות השפעות ארכיטקטורה וותיקה על אדריכלים באשקלון בימינו, ניתן לראות בבניית מלון הולידיי אין על כיפתו המובחנת, כשברקע ניתן לראות את כיפתו של מתחם קבר שיח' עוואד מהתקופה הממלוכית.  כמו מלון ההולידי אין, גם בקומפלקס המבנים שתכננו האדריכלים באשקלון עבור המכללה האקדמית, ניתן להבחין בהשראה הממלוכית, במבנה האייקוני דמוי הכיפה שמעטר גם את סמל המכללה. מעניין עוד יותר במבנה האובאלי, הם הקווים הא-סימטריים שמאפיינים אותו ומכאן משווים לו מראה עתידני הרומז במשהו לחזון שמשרד האדריכלים שאמון על תכנונו ייעד גם לבנייה העתידית בעיר.

אדריכלים באשקלון משלבים בין עבר, הווה ועתיד

ניכר כי כמו בערים רבות בישראל, גם משרדי אדריכלים באשקלון שואבים השראה מקודמיהם לאורך ההיסטוריה ומחברים בתכנוניהם בין עבר, הווה ועתיד.

השפעות רב תרבותיות על משרדי אדריכלים באופקים

בפני משרדי אדריכלים באופקים, ניצבת משימה חשובה, בעיר שהיא קיבוץ גלויות ובית לעולים ממדינות רבות, בראשן מדינות צפון אפריקה – מרוקו ותוניס. זהו מקום נהדר ללמוד בו על ההיסטוריה התרבותית, המנהגים, המוסיקה, פולקלור, האמנות והבחירות של אדריכלים בקהילות היהודיות הרבות המאכלסות את העיר.

משרדי אדריכלים באופקים ותכנון בית הכנסת "אור התורה"

בית הכנסת "אור התורה" שהקימה בעיר קהילת יהודי תוניס, או בשמו המקורי "אל- ג'רבה הוא דוגמא מובהקת להשפעת המגוון התרבותי על הנוף העירוני באופקים. משרד אדריכלים באופקים,  שתכנן את בית הכנסת בשנת 1973 לבקשת קהילת יוצאי תוניס בעיר (שמקור רובם בקהילה הוותיקה שהתגוררה באי ג'רבה שבתוניס), יצר העתק מדויק של בית הכנסת הגדול באי.  

תכנון אדריכלי של בית הכנסת

זהו מבנה אדריכלי מרשים, המתאפיין במעין חצר מקורה פנימית מוקפת קשתות הנשענות על עמודי תכלת וקירות מעוטרים בתבניות אוריינטליות. למבנה שתי קומות, כשהקומה השנייה צופה אל זו התחתונה והמבנה כולו מואר באור טבעי הנכנס פנימה דרך חלונות ענק שנקבעו בקירות הקומה השנייה. על החלל כולו שולטת נברשת ענקית הנתלית מתקרת בית הכנסת ומוסיפה נופח והדר למבנה המרשים מלכתחילה מבחינה עיצובית ואדריכלית כאחד.

רקע היסטורי על הקהילה עבורה תכנן האדריכל באופקים את בית הכנסת

יהדות האי ג'רבה שלחופי תוניסיה נחשבת לאחת הקהילות היהודיות העתיקות בעולם.  המסורות המקומיות גורסות כי יהודים הגיעו לג'רבה עוד בימי שלמה המלך וגם לאחר חורבן בית ראשון. באחת מקשתות בית הכנסת הגדול המקורי באי משובצת אבן שהובאה מירושלים.

חשיבות הרב-תרבותיות בתכנון מבני ציבור ועבודת אדריכלים באופקים

בתכנון מבני ציבור בכלל ומבנים בעלי חשיבות תרבותית בפרט, על האדריכל לתת את הדעת על הרקע ההיסטורי והשפעת הפולקלור על הקהילה עבורה מבוצעת העבודה, כפי שבא לידי ביטוי בעבודת האדריכלים באופקים שתכננו את בית הכנסת "אור התורה".

משרדי אדריכלים בנס ציונה ותכנון "בית ראשונים" בעיר

עבודתם של משרדי אדריכלים בנס ציונה לעד תתכתב עם סיפורה של העיר המתנהל לאורכו של סיפור התנועה הציונית.

סגנונות עבודת האדריכלים בנס ציונה בתחילת דרכה

התכנון והבנייה של אדריכלים בנס ציונה, החלו עם רכישת קרקעות ערביות בסוף המאה ה-19, ע"י יהודים. עוד בימיה כמושבה בתקופה שלפני מלחמת העולם הראשונה, התאפיינה נס ציונה בסגנון אדריכלי שהושפע מהבנייה הקולוניאלית, זה בא לידי ביטוי בתכנון שבחר האדריכל בנס ציונה ל"בית הראשונים" שנחנך ב-1907 והיה למבנה הציבור הראשון של הישוב.

סגנונות עבודת אדריכלים בנס ציונה בימינו

על אף הגידול המשמעותי באוכלוסיית העיר לאורך השנים, משרדי אדריכלים בנס ציונה ממשיכים לשים דגש על שימור השצ"פים כחלק מהתכנון העירוני, אלה מעניקים לה ולתושביה מעט מאווירת המושבה שפעם הייתה.

יוצאים מהקופסא", השפעת פרויקט המגורים במכולות על משרדי אדריכלים בשדרות

משרדי אדריכלים בשדרות עובדים אל מול אתגרים מגוונים, בהם גם הניסיון לייצר פתרונות מגורים חסכוניים, ירוקים וקהילתיים. האם כפר הסטודנטים של עמותת איילים בשדרות, שכל כולו בנוי ממכולות  שהוסבו למגורים, הוא הפתרון האדריכלי האקולוגי ביותר למצוקה וליוקר הדיור?

מיזם כפר הסטודנטים והשפעתו על אדריכלים בשדרות

מיזם מעניין של עמותת איילים, המקימה כפרי סטודנטים ברחבי הארץ ( ובעיקר בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל) ומספק מענה אדריכלי למגורי סטודנטים שהם למעשה מכולות המוכרות לנו מספינות מטען. המכולות הוסבו כמובן למגורים והן אינן מזכירות את תפקידן המקורי כלל ועיקר.

תכנון המכולות והמענה שמספקים אדריכלים בשדרות לצורכי הדיירים

עם תכנון אדריכלי מוקפד, עיצוב סביבתי ששם דגש על המרחב הציבורי כמקום מפגש לדיירים בקומפלקס ומחירי דיור אטרקטיביים במיוחד – כפרי המכולות מציעים לסטודנטים פתרונות דיור שמספקים מענה כולל לכל צרכיהם.

האם כפר הסטודנטים ישנה את עבודתם של משרדי אדריכלים בשדרות בפרט ובארץ בכלל?

אפילו שמדובר במיזם מעניין, שבמסגרתו כל מכולה הוסבה לדירת שני שותפים בגודל 60 מ"ר ובמחיר כלכלי במיוחד של 850 ₪ לחודש המגלם גם את כל התשלומים הנלווים ( חשמל, מים , ארנונה וכיו"ב), ככל הנראה שלא נראה אדריכלים בשדרות או במקומות אחרים בארץ ממירים את שיטת הבנייה, שכן על אף האטרקטיביות שלה, היא בעיקר משקפת טרנד בינלאומי חולף, שמתאים אולי לצעירים או ליחידות נופש ייחודיות, אך לא לשיכון אלפי ועשרות אלפי תושבים בערים.

סגנון ברוטליסטי בתכנון משרד אדריכלים בקרית גת - בניין הספרייה העירונית

תכנון בניין הספרייה העירונית, ע"י משרד אדריכלים בקרית גת, בוצע באופן שבו אי אפשר להסית ממנה את המבט. העוצמה השקטה והכוח העצור בכמויות הבטון החשוף שכמו מתנגשות עם העין כמעט ועומדות בסתירה עם תכליתו של המבנה המונומנטלי.

ברוטליזם וסגנונות בנייה בשימוש משרד אדריכלים בקרית גת בתכנון מבני ציבור

סגנון הבנייה הברוטליסטי היה מקובל מאוד בקרב משרדי אדריכלים בקרית גת בפרט ובארץ בכלל בתכנון מבני ציבור.

אדריכלים והסגנון הברוטליסטי – רקע

סגנון הבנייה שיובא מאירופה  ( שם פרח בעשורים שלאחר מלחמת העולם השנייה) אומץ בחום בישראל של שלטון מפא"י והסוציאליזם.

בחירת משרד אדריכלים בקרית גת דווקא בברוטליזם לתכנון ספרייה

בחירת אדריכלים בקרית גת ובכלל, בסגנון הברוטליסטי מפתיעה ולו בגלל המראה הסמכותי ואפילו מעט מאיים שנודע לו, ובגללו לא מעטים נרתעים ממנו. אם כי ייתכן שהאדריכל או אדריכלית שתכננו את המבנה, בתקופה בה נפתח, ראו לנגד עיניהם מסרים נוקשים יותר, שהתכתבו עם הלך הרוח החברתי – ציוני – חלוצי שדיבר בזכות העבודה והמלאכה.

משרדי אדריכלים בנתיבות - בונים בית לקהילת יוצאי אתיופיה

העיר הדרומית, קלטה בשנות ה-90 של המאה הקודמת תושבים רבים מבין יהדות יוצאי אתיופיה, כר פורה לעבודה, לתכנון ולבנייה של משרדי אדריכלים בנתיבות. וכך,  לטובת רווחתם של בני הקהילה הוקם על שטח של כ-600 מ"ר, המרכז הרוחני לעולי אתיופיה, בתכנון משרד אדריכלים בעיר.

משרדי אדריכלים בנתיבות תורמים לתכנון הבית הרוחני לקהילת יוצרי אתיופיה

המבנה זכה לתכנון אדריכלי מיוחד שעוצב כמשושה, שמעליו שתי כנפיים היוצרות ביחד מראה עילי של מגן דוד. בתכנון המבנה הייחודי, נתנו במשרד אדריכלים בנתיבות ביטוי לאמנות של היהודים יוצאי אתיופיה ולחומרים בהם השתמשו, בראשם חמר ומים ומכאן שאבו גם את ההשראה לצבעוניות ולטקסטורות בעיצוב הפנים והחוץ. הביטוי לכלי החמר ולמלאכת הקדרות, בה עסקו היהודים באתיופיה בעלת חשיבות בעיקר לאור המשמעות התרבותית שלה עבור הקהילה.

רקע תרבותי לבניית המרכז הרוחני

באתיופיה, היה על היהודים לייצר את כלי הבית בעצמם, משום שהגישה למרכזים מתועשים נאסרה עליהם וכך התפתחו מסורות מלאכה שונות לאורך השנים.

אדריכלים בנתיבות ותכנון רב תכליתי של המבנה

האדריכל בנתיבות שתכנן את המרכז, יצר שני אגפים בעלי יעודים משתנים: האחד משמש כבית כנסת עבור קהילת יהדות אתיופיה בנתיבות והאגף השני, רב תכליתי, משמש כאולם אירועים עבור בני הקהילה, חלל משרדים, חדרי לימוד ועוד.

שילוב מסורות קהילתיות בעבודת משרדי אדריכלים בנתיבות ובמקומות נוספים

ניכר כי גלי העלייה לישראל הביאו עימם מסורות מגוונות ובמשרדי אדריכלים רבים נותנים להן מקום של כבוד בתכנון העירוני ובכלל.ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

סגנונות בנייה מקובלים במשרדי אדריכלים בבאר שבע, בירת הנגב ובירת המוסיקה

פעילותם של משרדי אדריכלים בבאר שבע, בירת הנגב מגוונת מאוד הודות לריבוי מבני הציבור בעיר, הייעודים השונים למבנים אלו והאוכלוסייה ההטרוגנית.

משרד אדריכלים בבאר שבע מתכנן בית למוסיקה בבירת הנגב, אי שם בשנות ה-70

משרד אדריכלים בבאר שבע, תכנן בלב בירת הנגב, מבנה ברוטליסטי מרשים, בית למוסיקה ולמוסיקאים שנוסד בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת. סיפורו של הקונסרבטוריון המפורסם, שתוכנן ע"י האדריכלים יעקב רכטר ( שהיה גם חתן פרס ישראל) ומשה זרחי מתחיל עם ראש העיר דאז, דוד טוביהו שביקש להקים מרכז תרבותי מוסיקלי לטובת ילדי העיר..

סגנונות בנייה נהוגים במשרדי אדריכלים בבאר שבע

סגנון הבנייה הברוטליסטי ( סגנון אדריכלי ששמו שאוב מצרפתית, beton brut  - בטון חשוף ומשמעותו אדריכלות של 'אמת', החושפת את הסטרוקטורה שלה ואת חומריה ואינה תלויה באופנה אלא באנשים) מאפיין מבני ציבור רבים בעיר, שתוכננו רובם ככולם ע"י משרדי אדריכלים בבאר שבע, בהם: אנדרטת חטיבת הנגב, בית יד לבנים, קולנוע אורות, מגדל המגרות, השוק העירוני, בית הכנסת הבבלי, מעונות הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, מבנים רבים בבית החלים סורוקה, בית העירייה ומבני ציבור רבים נוספים.

האם אדריכלים בבאר שבע התמסרו לברטליזם לחלוטין או ניתן לזהות בעיר גם סגנונות בנייה נוספים?

מעניין מאוד בקרב אדריכלים ובתכנון העירוני בבאר שבע הוא השילוב בין האסתטיקה שבבנייה הברוטליסטית הבינלאומית  לבין השפעות של צבעים, מרקמים וטקסטורות מדבריות ובכלל זה גם עבודה אדריכלית בהשראה ערבית/ בדואית על הבנייה המקומית.

שני גלים בים – עבודת משרד אדריכלים באשדוד על המשכן לאומניות הבמה בעיר

לקראת סוף המאה הקודמת, קיבל על עצמו משרד אדריכלים באשדוד אתגר מעניין - הקמת היכל תרבות חדש בעיר. פרויקט עירוני שאפתני ותכנון אדריכלי חדשני הפרויקט,התעתד להוות את ליבה של קריה תרבותית באשדוד שתכלול גם מבני ציבור נוספים ומרכזי קניות. משכן פלדה בצורת לוויתן -המשכן המשתרע על פני 6,600 מ"ר בדמותו של לוויתן, היא עבודה קפדנית של משרד אדריכלים באשדוד. למבנה צורה המזכירה שילוב של שני גלים, שאחד מהם  מאכלס את אולם המופעים והשני את מגדל התיאטרון. פרויקט אדריכלי שאפתני בעיר אין ספק כי התכנון המעניין, שכולל גם שימת לב לפרטים

מחפשים מידע על אדריכלים באשדוד?

לא יודעים איפה לחפש נותני שירות בתחום האדריכלות? שווה לברר עם חברים טובים אם הם יכולים לתת לכם המלצה על מישהו מסויים או סטודיו שהם שכרו בעבר. כשמחפשים בעלי מקצוע מתחום האדריכלות, צורת ההתרשמות הטובה ביותר היא ע"י עיון בתיק העבודות. אבל אין להסתפק רק בתיק, בקשו לראות גם שתיים או שלוש עבודות במבנה או בסביבה שעוצבו ע"י האדריכל שבו אתם מעוניינים. הגיעו לפגישה כשבידכם רעיונות מוגדרים, אך תהיו מוכנים להתגמש ולאפשר לאיש המקצוע להציע הצעות. מעוניינים במידע נוסף? היכנסו לאתר שלנו לטיפים נוספים בנושא.

השפעת משרדי אדריכלים ברחובות על הנוף העירוני

משרדי אדריכלים ברחובות, הידועה בזכות מכון ויצמן למדע הנמצא בתחומה זוכים לאתגרים תכנוניים מהשורה הראשונה. השפעת מכון ויצמן על הנוף העירוני המכון היוקרתי, מעניק תרומה מעניינת לקו הנוף העירוני בזכות המבנים הייחודים שנבנו בשטחו. בראשם מגדל המאיץ ע"ש קפלר, בעל הארכיטקטורה המעט "חללית".

משרד אדריכלים שתכנן את מאיץ החלקיקים אי שם בשנות ה-70

מאיץ החלקיקים הוא מתקן המגביר את מהירותם של חלקיקים ע"י העברתם בשדות חשמליים מגנטיים והוא מאפשר אינסוף ניסויים פיסיקליים.  הבניין תוכנן בשנות ה-70 של המאה הקודמת ע"י האדריכל משה הראל, שנודע בזכות תרומתו לתכנון מבני מדע ומחקר בישראל. אולם מאיץ החלקיקים שעבורו נבנה כבר אינו בשימוש. הנוף העירוני ותרומתם של משרדי אדריכלים ברחובות נוף העירוני ברחובות, ובפרט לסביבותיו של מכון ויצמן תרמו אדריכלים רבים נוספים.

איך השפיע בית הספר העברי הראשון בעולם על משרדי אדריכלים בראשון לציון

משרדי אדריכלים בראשון לציון, פועלים עוד מיסודה  בשנות השמונים של המאה ה-19. או אז תכננו את בית הספר העברי הראשון בעולם, שנוסד ארבע שנים לאחר ייסוד העיר, הוא בית הספר "חביב" הפעיל גם היום.

בית הספר "חביב" ותכנון אדריכלי בתקופת הקמתו

בית הספר היסודי, הוא מבנה שעל אף היותו צנוע למראה, ניכר בו התכנון הוותיק והאלמנטים שמשרדי אדריכלים שילבו בבנייה הארץ ישראלית באותה תקופה.

ראשון לציון צמחה עם השנים ואיתה גם השתנה תכנון מוסדות החינוך

לאורך השנים ועם התפתחותה של המושבה הקטנה לעיר, שהיום היא הרביעית בגודל אוכלוסייתה בארץ, נבנו בה עוד מעל לחמישים בתי ספר יסודיים, שתכנונם בוצע על ידי מספר משרדי אדריכלים בראשון לציון.

משרד אדריכלים ברמת גן שתכנן את בית הספירלה נותן לעיר ארומה של חו"ל

משרד אדריכלים ברמת גן שתכנן את בית הספירלה, גרם לעיר האפרורית יחסית להידמות לשכנתה התוססת ממערב.

מה עוד תרם משרד אדריכלים ברמת גן לנוף העירוני?

  • החל מבית הכנסת הגדול בכיכר רמב"ם
  • אתר שבע טחנות בצידו המזרחי של פארק הירקון
  • המוזיאון לאמנות
  • ושורה של מבנים מעניינים, משרדי אדריכלים ברמת גן יוצרים את הנוף העירוני.
  • בית הספירלה ותכנונו האדריכלי המיוחד
בית הספירלה ששוכן למרגלות יד לבנים, מבנה שמזכיר בעיצובו החריג את תכנוניו של האומן והאדריכל הספרדי גאודי. זאת, הודות לתכנון הבית המשלב חיפוי אבנים לקירות החיצוניים של  הבית עם טיח לבן כשגרם מדרגות כמו-לולייני מתעקל כספירלה לאורך שלוש קומותיו.

למשרדי אדריכלים ברמת גן יש יכולת להשפיע על פני העיר בזכות תכנונים לא שגרתיים

 

בזכות משרד אדריכלים בגבעתיים, תושבי העיר זוכים לגעת בכוכבים

מבחינה ויזואלית, מצפה הכוכבים בגבעתיים אינו מבנה מרשים במיוחד, אולם משרד אדריכלים בגבעתיים שאמון על תכנונו עשה זאת לראשונה בארץ.

משרד אדריכלים בגבעתיים מפגיש אמנות ומדע

  • מצפה הכוכבים הפעיל הוותיק ביותר בארץ - הוקם בשנות ה-60 של המאה הקודמת)
  • ניצב בראש גבעת קוזלובסקי בגבעתיים
  • ומשקיף על גוש דן מהנקודה הגבוהה ביותר באזור, הנישאת לגובה 87 מטרים מעל פני הים.

שיתוף פעולה בין חוקרי חלל ואדריכלים מאפשר לתושבי האזור הצצה לחלל

אמנם הארכיטקטורה של המבנה אינה מושכת את העין במיוחד, אך המבנה הינו פרי תכנון אדריכלי מורכב והוא משכן שורת טלסקופים המשמשים לצפייה וצילום, בהם גם טלסקופ יחיד מסוגו בארץ ( ונדיר בעולם) בעל יכולת שבירת אור יוצאת דופן.

כשמשרדי אדריכלים בהרצליה מדברים על יוקרה – הם חושבים על הרצליה פיתוח

משרדי אדריכלים בהרצליה, עיר החוף השוכנת לאורכו של חוף השרון נהנים זה שנים רבות מתדמיתה היוקרתית והנוצצת ולא בכדי. עם מתחם המרינה המפורסם, שחוץ  מיאכטות הוא מאכלס גם מסעדות יוקרה ורשתות אופנה עילית בקניון ארנה הנוצץ.

משרדי אדריכלים בהרצליה פיתוח מתכננים את בתיה המפוארים

השכונות המערביות, המרכיבות את 'הרצליה פיתוח' מתאפיינות בחלק מהבתים הפרטיים המפוארים ביותר בעיר בפרט ובישראל בכלל. משרדי אדריכלים בהרצליה נדרשים לתכנון קפדני.

אדריכלים בהרצליה בסגנונות בנייה פורצי דרך

הבתים בעיר מיישרים קו עם הטרנדים המובילים בעולם, ובמקרים מסוימים יקבל האדריכל יד חופשית כמעט בתכנון הבית, במטרה שמעוף דמיונו ישתקף במבנה המוגמר ויתעלה על שכניו.

משרדי אדריכלים בקריית אונו בונים מקום ללמוד בו

משרדי אדריכלים בקריית אונו הפכו את העיר במרוצת השנים למרכז שוקק של השכלה גבוהה, עם אוניברסיטת בר אילן השוכנת בגבולותיה והמכללה האקדמית אונו – שני המוסדות הגדולים ביותר בתחומי העיר.

משרדי אדריכלים בקרית אונו משפיעים על מוסדות ההשכלה הגבוהה במרחב האזורי

  • קרבתה הגיאוגרפית ונגישות התחבורה למוסדות השכלה גבוהה נוספים באזור (כמו מכללת רמת גן או שנקר),
  • לצד מחירי הדיור הנוחים יחסית
הפכו את קריית אונו ליעד שכירות מועדף על סטודנטים.

תכנון אדריכלי ובנייה מותאמת להשכרה לסטודנטים

כפועל יוצא, דירות רבות בעיר נרכשות לטובת השקעה וכבר בתכנון האדריכלי של מפרט הדירה, נותנים את הדעת על כך שעליה להתאים גם למגורי שותפים.

משרד אדריכלים בגבעתיים יוצר חוויה עירונית משולבת

משרד אדריכלים בגבעתיים, התאים את המרחב העירוני להרכב האוכלוסייה שעיקר תושביה הם משפחות במדרג סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה. אדריכל העירייה שם דגש מיוחד על התאמת המרחב הציבורי לנוחות משפחות עם ילדים.

איך משפיע משרד אדריכלים בגבעתיים על המרחב הציבורי?

  • המשמעות העיקרית של תכנון סביבתי מותאם למשפחות היא לדוגמא, בתיעדוף הולכי רגל.
  • כך, מיקמו האדריכלים בגבעתיים שתכננו את הקניון, בסמיכות לפארק העירוני.
  • כך, אימהות ואבות צעירים יכולים לטייל עם ילדיהם בפארק ולאחר מכן לסור לקניות בקניון וזאת מבלי להזיז את הרכב.

השפעת האדריכלים בגבעתיים על תכנון שטחים ציבוריים מותאמים למשפחות

תכנון המרחב הציבורי בסביבותיו של הקניון, חוסך מההורים את טקסי הכנסת והוצאת הילדים מהרכב וכמובן חיפוש חנייה חדשה. האדריכלית בגבעתיים שתכננה את הקניון, שיבצה בו גם חניון רחב ידיים המאפשר ללקוחות הקניון להנות מחנייה זמינה ונגישה.

משרדי אדריכלים בבני ברק משנים את קו הרקיע של העיר

בשנים האחרונות, משרדי אדריכלים בבני ברק, העיר החרדית הגדולה בישראל, משנים את קו הרקיע שלה.

משרדי אדריכלים בבני ברק קוראים תיגר על הבנייה הנמוכה בעיר

רובה ככולה של בני ברק, מתאפיינת בבנייה:
  • נמוכה
  • צפופה
  • שכונתית
  • ובעלת מאפיינים שמשקפים מעט את ההוויה החרדית, עם הקהילתיות הצמודה.
אולם בשנים האחרונות, נבנים בעיר מגדלי עסקים ומגורים וקו האופק שלה הולך ומתאחד עם קו האופק של רמת גן ומתחם הבורסה בואכה תל אביב.

משרדי אדריכלים בבני ברק מאתגרים את האוכלוסייה העירונית עם מגדלי עסקים ומגורים

דוגמא לכך הם מגדלי ב.ס.ר ( נכון לכתיבת שורות אלה הם ארבעה במספר) הם ממוקמים בסמיכות גיאוגרפית זה לזה ובעלי מראה משותף. בחירת האדריכלים בתכנון זה זו שנויה במחלוקת אם כי מייצרת למגדלים קווי מתאר המאפיינים אותם ומייחדת אותם ממגדלים אחרים במרחב.

פארק התעשייה בקריית אריה – גן עדן לאדריכלים בפתח תקווה

רבים הם משרדי אדריכלים בפתח תקווה הנקראים לדגל, לתכנון מבני תעשייה ומסחר בפארק התעשייה הוותיק בקרית אריה.

משרדי אדריכלים בפתח תקווה מתכננים פארק תעשיות הייטק

אזור התעשייה שהחל את פעילותו הרחק בשנות ה-30 של המאה ה-20, הפך עם תחילת המאה ה-21 לפארק היי-טק מפותח, עם מבני תעשייה ומסחר של תאגידים בינלאומיים בעלויות מיליוני דולרים, בראשם חברת אינטל.

פארק היי-טק, גן המשחקים של האדריכלים בפתח תקווה

תכנון מבנים לחברות ענק, כמו:
  • דובק,
  • יבמ,
  • טבע,
הוא חלומו הרטוב של כל אדריכל ובמתחם התעשייתי בקרית אריה פוטנציאל הבנייה כמעט בלתי נגמר, שכן נוסף על התאגידים הבינלאומיים, יושבים במרחב גם חברות ביטוח, תקשורת, חברות מענף הסלולר ועשרות מפעלים מתחומים תעשייה שונים.

משרדי אדריכלים בכפר סבא ותכנון מבני ציבור

על פניו, נדמה כי בפני משרדי אדריכלים בכפר סבא לא ניצבים אתגרים מיוחדים, בעיר השוכנת במרכז השרון. אולם, ועל אף שלא רבים יודעים זאת, גם בכפר סבא ניתן למצוא פנינים של תכנון אדריכלי.

בית הפועלים עמל, פרי תכנונם של משרדי אדריכלים בכפר סבא

המבנה שהוקם בשנת 1937 ומוכר גם כ"קולנוע עמל", פעל עד שנת 2003.  האדריכל, חתן פרס ישראל אריה שרון תכנן אותו עוד בתקופת מאורעות תרצ"ו – תרפ"ט כבית הפועלים בכפר סבא.
  • המבנה תוכנן ברוח אדריכלי הבאוהאוס
  • והוא מאופיין ברוח פונקציונלית- מודרניסטית
  • חזיתו סימטרית וששת עמודיו הבולטים.
דוגמא קלאסית למבנים שתכננו משרדי אדריכלים באותה התקופה.

משרד אדריכלים בבת ים משפיע על הנוף העירוני

עיר החוף ושכנתה הדרומית של תל אביב, זוכה בשנים האחרונות לתשומת לב בזכות פיתוח נדל"ני ופעילות מואצת של משרד אדריכלים בבת ים. אולם השפעת אדריכלים על הנוף האורבני בעיר החל עשורים רבים לפני כן.

משרד אדריכלים בבת ים ותכנון בית העירייה

אי שם בשנות ה-60 של המאה הקודמת, תכנן משרד אדריכלים בבת ים את בית העירייה שמהווה מקום מושבה עד היום.
  • המבנה תוכנן בצורת פירמידה הפוכה
  • ומתאפיין בסגנון האדריכלי הברוטליסטי.
   סגנון הבנייה הברוטליסטי היה נפוץ מאוד בעשורים הראשונים של המאה ה-20 אדריכלים  רבים שהושפעו ממנו תכננו מבני ציבור בסגנון זה ברחבי הארץ ובבת ים בפרט והם משפיעים על הנוף העירוני עד היום.

פארק תעשיות היי-טק 'אתגרים' הוביל משרדי אדריכלים ברעננה לשיא פריחתם

אזור התעשייה 'קריית אתגרים' מהווה כר פורה לעבודות תכנוניות מורכבות עבור משרדי אדריכלים ברעננה.

משרדי אדריכלים ברעננה מתכננים מבני תעשיה לחברות היי-טק המובילות בעולם

בין החברות היושבות באזור התעשייה "קריית אתגרים":
  • HP
  • NICE
  • EMBLAZE
  • SAP
וחברות רבות נוספות. אזור התעשייה משך אליו חברות רבות בזכות הקרבה לתל אביב, וכך למעשה מספק פעילות נרחבת למשרדי אדריכלים ברעננה ובסביבותיה. חברות היי-טק עם כיסים עמוקים ושאיפה להתבלט על פני המתחרות במשיכת עסקים וכוח אדם איכותי, שואפות למבנים בעלי תכנון מדויק, בסטנדרטים גבוהים ועם שאר רוח.

השפעת הרב תרבותיות על משרדי אדריכלים בירושלים

עיר הנצח, הקדושה לשלוש הדתות, טבורו של עולם, מהווה מקור השראה למשרדי אדריכלים בירושלים.

משרדי אדריכלים בירושלים מתכננים את בית ימק"א

דוגמא להשפעות היסטוריות על אדריכלים בני זמננו ניתן לראות בבית ימק"א. הבניין תוכנן, ע"י האדריכל שתכנן את האמפייר סטייט בילדינג בניו יורק ובבנייתו עסקו גם אמנים מבצלאל. המבנה מורכב משלושה חלקים המסמלים את השילוש הקדוש, אבל גם את שלוש הדתות :
  • יהדות
  • נצרות
  • איסלאם
בעיצוב הבניין שמשמש עד היום כבית מלון שכל פינה בחללים הציבוריים שלו מעוצבת ומעוטרת ברוב מחשבה, שולבו מוטיבים דתיים יהודים, נוצרים ואסלאמיים.

משרדי אדריכלים בדרום והתכתבותם עם הנוף המדברי

משרדי אדריכלים בדרום, פועלים בסביבה מדברית ברובה וכפועל יוצא עבודתם התכנונית מושפעת ממאפייני סביבה זו והאתגרים שהיא מייצרת, לצד האתגרים, יש גם הזדמנות לעיצוב ייחודי המתכתב עם סביבתו כפי שניתן לראות במבנים רבים בערי הנגב. התמודדות משרדי אדריכלים בדרום עם הסביבה המדברית משרדי אדריכלים המתכננים מבנים בנגב, מחויבים להתמודד עם סביבה בעלת מאפיינים ייחודיים המשפיעים על אורך חיי המבנה ועל איכות החיים של יושביו:
  • אקלים יבש
  • טמפרטורות גבוהות ביום ונמוכות בלילה
  • עוצמות גבוהות של קרינה
  • מיעוט משקעים

פתרונות תכנוניים של אדריכלים בדרום להתמודדות עם החום העז

אדריכלים בדרום, לומדים לרתום את מאפייני המדבר לטובתם עוד בשלב התכנוני, כך למשל יתאימו את החלונות לניצול השמש החזקה לתאורה טבעית, תוך שהם מונעים התחממות יתר של פנים המבנה. דוגמא לניצול מוצלח של השמש המדברית היא בפיתוח הקולטים הסולאריים לרתימת אנרגית השמש לחימום המים ולייצור חשמל. במשרדי אדריכלים בדרום, יודעים לרתום את "אתגר" השמש החמה ולנצלה  לחיסכון לטווח ארוך ובנייה ידידותית יותר לסביבה.
משרדי אדריכלים בדרום והגנה על הנוף המדברי בניגוד לאזור המרכז, המיושב ברובו, אזור הדרום כמעט ואינו מיושב ולמעשה הוא כמו שמורת טבע אחת גדולה, הישובים העירוניים יותר גובלים בנופים בראשיתיים שלא הופרעו או ניזוקו בידי יד אדם. בכבוד הזה לערכי הסביבה, נהגו במשרד אדריכלים בדרום שתכנן את מלון בראשית שיושב על מצוקיו של מכתש רמון וכמעט מתאחד עם הנוף.

התכנון של מלון בראשית כדוגמא לעבודת האדריכלים בדרום

בתכנון מלון הבוטיק היוקרתי נעשו מאמצים גדולים שלא לפגוע בנוף המדברי המקיף אותו, עם עצי שיטה המפוזרים בשטחו וחיפוי האבן על קירות החדרים והיעדר הצמחייה הירוקה בכל חלקיו במטרה לחסוך במים. התשתיות במלון הן תת קרקעיות ואפילו הגדר ההיקפית נבנתה כך שהיעלים יוכלו להיכנס ולרעות בשטחו.

אדריכל בתל אביב

היום בתל אביב עיר העורות והמרכז של כל העניינים במדינתנו הקטנה, ניתן לראות המון פרוקטים חדשים גדון מגרשים אנדרטות ומגדלים שניראים כמו ממלכות קטנות , כל זאת נעשה והוקדש על ידי אדריכל בתל אביב כל פרויקט בסדר גודל כזה כמובן לא עוצב רק על ידי אדריכל אחד אלא על ידי מספר אדריכלים אבל מהטובים ביותר שיש היום בשוק.

אדריכל בשרון

יש הרבה מאוד פרמטרים שאדריכל צריך להתחשב בהם לפני שהוא מאשר כוח עבודה שיעלה לעבוד על הסקיצה אותה הוא עיצב,ראשית הוא חייב לעבוד עם מהנדס שיאשר לו את כל הבניה כך שלא תהווה סכנה למתגוורים שנית יש פרמטרים כמו ניצול החלל בצורה מקסימלית, חלל רייק שמנוצל כראוי יכל להכיל פי שלוש מאותו חלל שלא הוגדשה בו תכנית כלל אלא רק הכניסו בוא ציוד וריהוט. היום כל תל אביב מלאה משרדים כל משרד כזה בדרך כלל לא מעוצב אלא מלא בשולחנות וחשמל, לכן לפני שעוברים למשרד שכזה צריך לשבת עם אדריכל בשרון שיצליח לתכנן מהמשרד הישן את סביבת העבודה הנוחה ביותר שהכול יהיה נגיש ופרקטי למשתמשים בו ללא תקלות וכמובן במחיר סביר שיענה על היכולת הכלכלית של המשרד, הדרך לגרום למקום העבודה להראות נוצץ הוא על ידי אדריכל טוב!

אדריכל בצפון

היום כל משפחה שהחלום שלה הוא להביא את הבית שקנו מלפני 30 שנה לראונה שהיו עוד בתחילת דרכם הכלכלית ובכלל בהתחלה, לידי שיפוץ של ממש שיגרום להם להבין שהדרך שבא בחרו הובילה אותם לידי שיפוץ של דרך חדשה שבסופה הם יהיו מרוצים ויחזיקו בתכנון ובביצוע שעונה גם על האופי של בעלי הדירה וגם שיראה טוב וחדשני בדיוק כמו שהם תכננו. לראשונה הכל מתחיל אצל האדריכל בצפון הוא ניפגש עם הלקוחות ועובר איתם על כל הפרטים הקטנים ביותר עד לנקודה שבא הוא קולט את הראש העיצובי של הלקוח ומתחיל או לעצב לו לבד או שהוא מראה לו תיקיית עבודות מרשימה שתיקח אותו ותראה לו שלל רעיונות עיצוביים שאוי אחד מהם ימצא חן בעיני הלקוח . כמו כן האדריכל צריך גם לקחת את הלקוח למספר מקומות עבודה שעוצבו על ידיו.

משרדי אדריכלים בצפון ובנייה להתיישבות החקלאית

משרדי אדריכלים בצפון הארץ הירוק תמיד, פועלים בהתכתבות עם הסגנונות ההתיישבותיים המאפיינים את האזור.

סגנונות התיישבותיים שכיחים לעבודת משרדי אדריכלים בצפון

עיקר ההתיישבות ( מלבד ישובים עירוניים היא התיישבות המוגדרת  חקלאית:
  • קיבוצים
  • מושבים
  • ישובים קהילתיים
  • חוות בודדים
כל אלה יושבים לצד כפרים וישובים:
  • ערבים
  • דרוזים
  • וצ'רקסים.

משרדי אדריכלים והתמורות בבנייה להתיישבות החקלאית

אם בעבר ההתיישבות החקלאית התאפיינה בעיקר באגודות שיתופיות ובנייה אחידה ושמרנית, היום וכמעט שלושה עשורים לאחר תהליך ההפרטה בקיבוצים, רואים יותר שכונות הרחבה של תושבים שאינם חברי קיבוץ ולמעשה בונים את בתיהם מתקציבם הפרטי וכראות עיניהם, אלה נעזרים במשרדי אדריכלים בצפון, המודעים לבעיות השונות הנובעות מסוגיות היתרי הבנייה המלוות את הקיבוצים עד היום.

חדשנות

פרוייקטים

מידע מקצועי

מהנדס אינסטלציה
יועץ אינסטלציה
admin

מהנדס אינסטלציה- המדריך השלם 2022

מהנדס אינסטלציה – המדריך המקיף בכתבה זו הבאנו סקירה מקיפה של נושא מהנדס האינסטלציה, תפקידיו השונים ואופן בחירת מהנדס איכותי. כמו כן סקרנו את התהליך

קרא/י עוד »
יועץ תאורה
יועצים ומתכננים
admin

יועץ תאורה

יועץ תאורה יועץ תאורה הוא המפתח לתכנון תאורה מוצלח ויעיל עבור כל סוגי הפרויקטים – מבתים פרטיים ועד מבני ציבור מורכבים. במאמר זה הצגנו את

קרא/י עוד »
כמה עולה בניית ממד?
ממ"דים
admin

כמה עולה בניית ממ"ד

כמה עולה בניית ממ"ד? האם חשבתם אי פעם כמה יעלה בניית ממ"ד בביתכם? האם תהליך תכנון הממ"ד ובנייתו נראה לכם מסובך? האם תהיתם מהם הטיפים

קרא/י עוד »
יועץ רישוי עסקים
רישוי עסקים
admin

יועץ רישוי עסקים

רישוי עסק הוא תהליך הכרחי אך לעתים מתיש, מורכב ויקר. אולם, ניתן לפשט ולייעל אותו עם תכנון נכון, יועצי רישוי עסקים מקצועיים, ומעקב צמוד אחר

קרא/י עוד »

צרו קשר